ДФС нагадала, що до компетенції  податкових органів відноситься забезпечення процедури списання безнадійного податкового боргу, зокрема на підставі сертифіката (висновку), виданого Торгово-промисловою палатою України.

Згідно з вимогами податкового законодавства (ст. 101 ПК України), до компетенції контролюючих органів відноситься забезпечення процедури списання безнадійного податкового боргу на підставі сертифіката (висновку), виданого Торгово-промисловою палатою України (ТППУ).

Для отримання сертифіката про настання форс-мажорних обставин за податковими зобов’язаннями разом із заповненою заявою встановленої форми заявник має подати:  

копію платіжного доручення з відміткою банку про оплату послуг за встановленим тарифом (окрім суб’єктів малого підприємництва);

-  витяг із Єдиного державного реєстру/ксерокопію паспорта для фізосіб; -   копію довідки 4-ОПП/копія ІПН для фізосіб;

-  оферту (пропозицію) акта наданих послуг за підписом керівника/фізособи та з відбитком печатки суб’єкта господарювання у двох примірниках за формою, розміщеною на інтернет-сторінці ТПП України/регіональної ТПП;

-  копію наказу про призначення керівника, у разі отримання ним сертифіката та примірника акта наданих послуг;

-  оригінал доручення на отримання сертифіката та примірника акта наданих послуг представником заявника;

-  поштовий конверт формату А4 з вклеєними марками на суму 5 грн. та зворотною адресою при простому відправленні поштою. Крім цього, платник податків має навести докази, що виникнення податкового боргу сталося внаслідок форс-мажорних обставин, пов’язаних із проведенням АТО.

Такими доказами можуть бути: довідки банківських установ про призупинення  роботи; довідки Укренерго, що підтверджують аварійне (незаплановане) відключення постачання електроенергії; внутрішні документи, що свідчать про пошкодження, знищення, втрату майна, що знаходиться на балансі підприємства, і є об’єктом оподаткування, єдиним джерелом для сплати податків, або, яке перебуває у податковій заставі (акт про надзвичайну подію, інвентаризаційний опис, протокол інвентаризаційної комісії, підписаний представником територіального органу Державної служби з надзвичайних ситуацій, згідно з якими відбувається відображення таких подій у бухгалтерському обліку та викладаються фактичні події, зазначаються понесені матеріальні втрати (перелік майна, його вартість); документи, що свідчать про акти мародерства, грабежу, рейдерства, захоплення майна (заява до територіального органу внутрішніх справ та документ, виданий відповідним органом тощо); документи, що свідчать про пошкодження або втрату документів бухгалтерського обліку (повідомлення про зазначене, надіслане до органу доходів і зборів; акт, затверджений керівником підприємства; пояснення відповідальних осіб щодо зазначеного тощо); відомості з ЄДРПОУ на дату звернення платника податків; показання свідків, фото пошкодженого або знищеного майна, а також інші засоби доказування тощо. Безперечно, можливість спрощення податкового боргу через форс-мажор є позитивним нововведенням.

Однак, приймаючи рішення про застосування такої процедури, платник податків має  враховувати певні нюанси. По-перше, дія кожного окремого сертифіката ТППУ, наданого у кожному конкретному випадку, обмежується датою надання такого сертифікату.

Отже, незважаючи на продовження дії АТО у конкретному населеному пункті Донецької або Луганської областей, чинність такого документа може поширюватися на правовідносини, що виникали з дати початку АТО у конкретному випадку і до дати надання такого сертифіката. По-друге, подаючи заяву про видачу сертифікату ТППУ, заявник несе відповідальність за достовірність викладених фактів, наданих документів, доказів, даних тощо, вірність завірених ним копій. Отже, платники податків перед застосуванням процедури отримання сертифікату ТПП України мають переконатися у відсутності ризиків.

У таких випадках завжди краще скористатися допомогою зовнішніх консультантів. 

Просмотров: 1447