У 2016 році для 98% українців ставка податку на доходи може підвищитися на 3%. І тільки 2% можуть розраховувати на зниження ставки податку на доходи фізосіб на 2%, відповідно до податкової реформи уряду. 

Влада повинна дбати про людей, а не заганяти їх в жорсткі рамки

В новому варіанті податкової реформи Мінфіну принцип «все по 20» замінено на принцип «два по 18 і два по 20». І полягає цей підхід у встановленні таких ставок: 18% - з податку на доходи фізичних осіб, 20% - ЄСВ (єдиний соціальний внесок), 18% - з податку на прибуток і 20% - з податку на додану вартість.

Таким чином, у порівнянні з нині чинним законом, для 98% фізичних осіб ставка податку на доходи підвищується на 3%. І тільки для 2% фізичних осіб, які отримували доходи понад десять мінімальних зарплат, ставка податку знижується на 2%.

Успішна податкова реформа повинна сприяти розвитку середнього класу. Вихід економіки з тіні, боротьба з корупцією досягається не шляхом збільшення побору, а шляхом модернізації системи. Щоб підвищити повагу до податкової, отримати довіру бізнесу до державних органів потрібно використовувати передові IT-технології. У мене є досвід роботи як в податковій, так і в бізнесі. Я бачила картину з обох сторін, як держслужбовця, так і платника. Коли я працювала, були запущені центри з обслуговування платників, встановлені системи сканування вантажу на митницях, введені електронні ключі, електронні сервіси та звітність. Чим менше людського фактора, тим менше фактор корупції. І тим більше авторитет податкової. Адже, головним завданням уряду має бути благополуччя людей, а не навпаки.

Відповідно до реформи Мінфіну, вже в 2016 році 38% свого «розрахункового» доходу українським підприємцям доведеться віддати на сплату тільки податків і зборів. Наприклад, підприємець з доходом 1 242 360 грн наступного року віддасть більш 70 000 гривень податків. У той час, як зараз з такого доходу він платить 8217 грн. податків. А це означає, що в 2016 з кожного бізнесмена буде стягуватися в 8,6 разів більше зароблених грошей.

Проте Мінфін замовчує про це і робить висновок, що подібні зміни підуть на користь всієї країни. Ілюзорність цієї реформи полягає в тому, що великі надходження до бюджету не дозволять збільшити фінансування реформ, будівництво доріг, зарплату бюджетникам та інше, поки податки не йдуть на благо країни.

При цьому, питання трансфертного ціноутворення залишається фактично невирішеним. Перелік країн, затверджений КМУ згідно зі ст. 39 Податкового кодексу України, зменшується. З норм Податкового кодексу видалені всі статті старого формату (пов'язані особи, звичайні ціни), а нові за своїм первісним змістом не працюючі.

Таким чином, у новому Податковому кодексі всі знаходяться в різних ринкових умовах. Українці продовжують стрімко бідніти. Багаті продовжують виводити заробіток в офшори.

Просмотров: 547