16 вересня на закритому засіданні Верховної ради України народні депутати 277 голосами прийняли Закон "Про особливий порядок місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей" (президентський законопроект № 5081).

На думку ініціаторів законопроекту, його основною метою є створення умов для якнайшвидшої нормалізації обстановки, створення умов для повернення жителів до вимушено залишених місць постійного проживання, їх реінтеграції, а також для відновлення життєдіяльності у населених пунктах у Донецькій та Луганській областях.

Законопроектом пропонується визначити тимчасовий, строком на три роки порядок організації місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей (відповідні райони, міста, селища, села визначатимуться окремим рішенням Верховної Ради України).

Серед найбільш вагомих положень законопроекту необхідно відзначити:

·         призначення на 7 грудня 2014 року позачергових виборів депутатів районних, міських, районних у містах, селищних, сільських рад, сільських, селищних, міських голів в окремих районах; неможливість дострокового припинення повноважень депутатів місцевих рад і посадових осіб, обраних на цих позачергових виборах;

·         запровадження законами України особливого порядку призначення керівників органів прокуратури і судів, який передбачає участь органів місцевого самоврядування у вирішенні цих питань;

·         можливість створення загонів народної міліції, координація яких здійснюватиметься відповідним сільським, селищним, міським головою. Такі загони створюватимуться рішенням міських, селищних, сільських рад із числа громадян України, які постійно проживають у відповідних населених пунктах, на добровільних засадах;

·         гарантія права щодо мовного самовизначення кожного жителя регіону відносно мови, яка вважається рідною, права вибору мови спілкування, вільного використання російської та будь-якої іншої мови в суспільному та особистому житті, вивчення і підтримка російської та будь-якої іншої мови, їх вільний розвиток та рівноправність;

·         запровадження відмінного від загального економічного режиму здійснення господарської та інвестиційної діяльності, спрямованого на відновлення об'єктів промисловості, транспортної та соціальної інфраструктури, житлового фонду, переорієнтацію промислового потенціалу, створення нових робочих місць, залучення інвестицій та кредитів для відновлення та розвитку об'єктів, розташованих в окремих районах;

·          можливість укладення угод про прикордонне співробітництво з адміністративно-територіальними одиницями Російської Федерації. Очевидно, що прийняття цього закону та впровадження передбачених ним заходів потребуватиме додаткових витрат із Державного бюджету України. Щодо позачергових виборів 07 грудня 2014 року, то їх проведення фінансуватиметься за рахунок коштів  резервного фонду Державного бюджету України.

Як відомо, прийняття законопроекту було зумовлене необхідністю здійснення спільних заходів, спрямованих на  імплементацію Мирного плану Президента України, що зафіксовано у Мінському протоколі від 5 вересня 2014 року. Однак, детальний аналіз законопроекту свідчить про те, що він скоріше спрямований на  децентралізацію  влади і не передбачає умови для мирного врегулювання ситуації, що склалася в Донецькій та Луганській областях.

Просмотров: 778