Державна фіскальна служба України надала роз‘яснення стосовно особливостей відображення податкового кредиту з ПДВ та витрат по взаємовідносинам з контрагентами, що розташовані в Криму  (див. лист ДФСУ від 30.07.2014 р. № 654/6/99-99-19-03-02-15).

Позиція  податкового органу щодо відображення податкового кредиту залишилась незмінною: якщо кримський контрагент-постачальник був зобов‘язаний зареєструвати податкову накладну, але не зміг цього зробити, то податковий кредит можна відобразити лише через скаргу Д8.Так, представники податкової зауважили: відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в ЄРПН та/або порушення порядку заповнення податкової накладної не дає права покупцю на включення сум ПДВ до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов'язку включення суми ПДВ, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов'язань за відповідний звітний період. Виявлення розбіжностей даних податкової накладної та ЄРПН є підставою для проведення контролюючими органами документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг.У разі відмови продавця товарів/послуг надати податкову накладну або в разі порушення ним порядку її заповнення та/або порядку реєстрації в ЄРПН покупець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву із скаргою на такого постачальника, яка є підставою для включення сум податку до складу податкового кредиту. Таке право зберігається за ним протягом 60 календарних днів, що настають за граничним терміном подання податкової декларації за звітний (податковий) період, у якому не надано податкову накладну або порушено порядок її заповнення та/або порядок реєстрації в ЄРПН. До заяви додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв'язку з придбанням таких товарів/послуг, або копії первинних документів, складених відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг. Надходження такої заяви із скаргою є підставою для проведення документальної позапланової виїзної перевірки зазначеного продавця для з'ясування достовірності та повноти нарахування ним зобов'язань з податку за такою операцією. Щодо права на витрати при роботі з контрагентами, що зареєстровані в АР Крим та м. Севастополі, то в тій частині податківці на поступки не ідуть. Податківці зазначають, що положеннями чинної редакції Кодексу не передбачено обмежень щодо врахування таких витрат при обчисленні об'єкта оподаткування за умови, що такі витрати підтверджуються первинними документами, складеними за правилами ведення бухгалтерського обліку, та пов'язані із господарською діяльністю. Крім того, податківці звернули увагу на те, що в умовах дестабілізації ситуації в АР Крим та м. Севастополі запроваджено новий механізм, який дає змогу перереєструвати свій бізнес на території будь-якої області чи м. Києва і сплачувати податки та надавати звітність за місцем нової реєстрації.           Підставою для переведення на обслуговування платника податків з одного контролюючого органу до іншого (взяття на облік / зняття з обліку) у зв'язку зі зміною місцезнаходження / місця проживання платника, пов'язаною з перереєстрацією свого бізнесу на території будь-якої області чи м. Києва, і для сплати податків відповідно до законодавства України, є надходження відомостей до контролюючих органів, що свідчать про належну державну реєстрацію таких змін згідно з Законом України від 15.05.2003 р. N 755-IV "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".   

Просмотров: 1319