Якими міркуваннями керується зазвичай людина, обираючи напрямок роботи? Хтось оцінює престижність та модність. Хтось - свої фінансові можливості. Хтось втілюватиме свою дитячу мрію чи перетворюватиме хоббі на прибуткове заняття. Хтось – ґрунтуватиметься на професійній освіті та практичному досвіді.

Щоб обрати франшизу і не схибити, можна скористатись певним алгоритмом. 

 

ris4Суть алгоритму роз'яснює Андрій Кривонос, голова Директорату Асоціації франчайзингу: - Перш за все, ви маєте конкретизувати, навіщо це вам особисто. Досягти якогось рівня свого комфорту, навіть морального, комфорту? Наприклад, маючи вільні кошти і батьків на пенсії, можна їх забезпечити роботою, метою в житті. Якщо діти підростають, то є зміст допомогти їм стати на ноги. Тобто, поставити перед собою конкретну мету. Якщо ваша мета – цікаво, модно, красиво, хочу – в цьому випадку франчайзинг не спрацює. Оптимальний варіант – здійснення мрії чи задуму, від якого ви віддалялись 30-40 років. Життя людини набуває змісту, приходить натхнення та шалена працездатність. Наступний крок – оцінка фінансів: - Ваші гроші розглядайте у двох форматах. Перша частина піде на запуск та розкрутку. Друга – гроші для вашої сім'ї на той період, поки підприємство почне отримувати дохід. Коли до франчайзера прийде чоловік і поставить на стіл коробку з доларами – йому відмовлять. Бо виникнуть запитання: звідки гроші? чи не продав він останню шубу дружини чи квартиру? як він існуватиме рік-два, поки франшиза встановлюватиметься? ris5Вирішіть питання: де вам зручніше вести бізнес – неподалік від місця проживання чи у далекому торговому центрі, за містом чи у місті, в центрі чи на околиці? Хоча тут вас згодом консультувати ваші партнери. Коли визначились з метою, грошима, місцем, починайте аналізувати ринок франшиз. Зараз на сайтах, присвячених франчайзингу, зареєстровано більше 200 проектів. Усі вони діляться на 3 групи: - торгівля (одяг, взуття, косметика, побутова хімія, вироби handmade, прикраси, подарунки, спортивний інвентар); - послуги (салони краси, фітнесзали, туризм, навчання, громадське харчування, вендинг (торгові автомати), бізнес-послуги (фінанси, консультування)); - виробництво. Зорієнтувавшись з галуззю, оберіть масштаб бізнесу – кількість працівників, розмір приміщення. Від масштабу бізнесу залежать капіталовкладення. Аналізуючи пропозиції, також зіставляйте їх з власними організаторськими здібностями. Потрібно визначити, чи вмієте ви організувати роботу кількох людей? Можливо, найкраще вам працюється на самоті як власник і продавець в одній особі? Чи маєте ви навички розв'язання конфліктів, чи орієнтуєтесь в мотивуванні персоналу? Для вуличного продажу горішків потрібно 2 людини, у дитячому розважальному центрі – від 7, а персонал піццерії – 16 чоловік. У якому випадку вам буде комфортніше? Від площі залежить розмір орендної плати, витрати на торгівельне або виробниче обладнання, комунальні платежі. Автомат, який визначатиме професійні здібності перехожих за відбитками пальців (є і такий автомат!), займає площу 2 м2. Тим часом "острів" у торгівельному центрі – від 6 м2, магазин – від 20 м2. Шинний сервіс та пункт продажу шин потребує приміщення до 60 м2 із зручними під'їзними шляхами та високими стелями. Тут потрібно все ретельно прорахувати та оцінити свої фінансові можливості – чи є у вас той мінімум коштів, який дозволить освоїти потрібну площу? ris6Андрій радить пройти ці 4 кроки кілька разів: - Мисліть широко, обираючи франшизу. Спілкуйтесь з усіма. Спілкуйтесь самі з собою і визначайте все більш конкретно, чого ви хотіли. І тоді - знову все спочатку – мета, гроші, місце, нові варіанти франшизи. Далі буде...  Франчайзинг. Частина 1. Чому? Що? Хто? 

Просмотров: 962