Цей вислів вже давно закарбувався в головах багатьох людей. Деталі відіграють дуже важливу роль не тільки в нашому повсякденному житті, але і у бізнесі та маркетингу. Зустрічаючи на перший погляд одинакові речі, ми можемо зауважити, що є якась ледь вловима відмінність котра заставляє нас приймати рішення про покупку того чи іншого товару. Загальні властивості залишаються без змін. Основні функції залишаються без змін, але...http://mreally.blogspot.com/2014/04/blog-post.html

Цей вислів вже давно закарбувався в головах багатьох людей. Деталі відіграють дуже важливу роль не тільки в нашому повсякденному житті, але і у бізнесі та маркетингу. Зустрічаючи на перший погляд одинакові речі, ми можемо зауважити, що є якась ледь вловима відмінність котра заставляє нас приймати рішення про покупку того чи іншого товару. Загальні властивості залишаються без змін. Основні функції залишаються без змін, але для прийняття рішення важливо зовсім інше. Для прийняття рішення важливі якраз деталі. Деталі заставляють людину дивитися на товар під певним кутом та через власну призму потреб та задоволень. Збираючись купити необхідну для нас річ ми звертаємо увагу на багато речей і лише деталі не очевидні для нашого ока. Дивлячись на фотографію виконану професійним фотографом і фотографію любителя ми не побачимо видимої різниці, але знатимемо, що одна з цих фото нам більше до душі, а інша ні. Знатимемо, що одна нам подобається, а інша ні, але чому? Просто подобається і все. Якщо познайомитися ближче з правилами композиції стає зрозуміло, що фото виконане професіоналом просто-на-просто виконане згідно цих правил. Дехто може подумати: правила потрібно порушувати. Але скажу я Вам, для того щоб порушувати правила, спочатку треба ними добре володіти. Прекрасно вміти їх застосовувати та користуватися ними в повсякденному житті, а лише потім починати порушувати. Просто взяти та порушити правила без всяких на те причин, сказавши, щось на кшталт: «це моє бачення». Як мінімум не розумно. Потрібно чітко орієнтуватися в тому, що ти збираєшся порушити. Так будувалися всі великі досягнення людства. Добре якщо це фотографія і Ви з Вашим баченням або просто невмінням сфотографували так як вийшло. Розказали людям, що це Ваше сприйняття реальності і тому подібне. А якщо це архітектура і від Вашого так би мовити бачення і тим паче рішення буде залежати міцність, довговічність та витривалість конструкції. Що тоді? А якщо це прибуток компанії і від Вашого «нестандартного» рішення буде залежати ця змінна? А якщо це дорога, а ви просто водій?Від знання цих правил будується стабільний дохід, витривалі конструкції, хороші фотографії та багато-багато чого іншого. А правила, до Вашого відома якраз і будуються з деталей. Чому на Вашу думку, новоспеченого архітектора не допускають до відповідальних і ризикованих робіт? Вищий навчальний заклад закінчив, 5 років відучився. А до роботи не допускають. Це все відбувається через відсутність практики. Практику потрібно здобувати поступово, а з здобуттям практичних навичок та вмінь появляється бачення тих деталей які звичайному глядачу не зрозуміти та не побачити. Але прекрасно можна відчути та насолоджуватися готовими будівлями видатних архітекторів.Є база, так звані базові знання котрі необхідно мати кожному в його професії. Без них нікуди, без необхідних знань можна сидіти дома і не виходити на вулицю. Якщо ми не будемо вміти ходити, то як ми зможемо бігти? Це відноситься до всіх і кожного в його повсякденному житті. Необхідно правильно розставити пріоритети. Володіючи базою можна переходити до деталей, на перший погляд не важливих. Якщо ми пригадаємо життєвий шлях відомого бізнесмена Стіва Джобса, то нам стане зрозуміло, що як би не деталі в нього нічого б не вийшло. Весь його сучасний бізнес побудований на деталях. Він любив повторювати, якщо ми цього не зробимо то нічого не вийде. Для нього не було неважливих задач. Він приділяв увагу практично всьому. Від внутрішньої начинки та вигляду до зовнішнього вигляду та функціональності. Він просто-на-просто створив новий ринок споживачів. Ринок який виділяється так як жоден інший ринок у світі бізнесу. Вміння виділятися це головна риса корпорації «Apple». Виготовляючи та запускаючи на ринок новий товар Вам необхідно як нікому приділяти увагу деталям. Не повинно бути неважливих моментів. Все важливо, особливо в сьогоднішній час стрімких перемін. Інше питання – це ніша ринку. В залежності від обраної Вами ніші ринку, деталі будуть іншими. Наприклад на ринку дешевого товару ніхто не буде приділяти увагу ергономіці. Тут основне приділяється ціноутворенню. Але і у ціноутворенні є свої деталі. Потрібно отримати необхідні елементи чи деталі майбутнього товару по якомога вигіднішим цінам, заплатити робочим мінімум, і продати максимум. Як правило на товарах широкого вжитку маржа стоїть невелика. Не так через собівартість, як через цінність торгової марки. Брендінг тут можна сказати відсутній. Головну і ключову роль відіграє ціна.Але якщо ми виготовляємо дорогу річ, то питання ціни автоматично переноситься на другий план. Головним предметом важливості стає імідж. А щоб виробити імідж потрібно затрати чимало зусиль. Тому на нашому ринку дуже багато речей третього сорту. Суть не тільки в доходах населення, суть в понятті іміджу та бажанні економити. При виготовленні дорогої іміджевої моделі товару поняття деталі переноситься з пріоритету ціни в інше русло. Тут відіграє роль дизайн та матеріал з якого виготовлено товар. Дизайно насправді потрібно приділяти дуже багато часу та зусиль. Потрібно створювати неповторний дизайн щоб виділити свою продукцію. Потрібно вирізнятися з поміж конкурентів. Потрібно щоб зовнішній вигляд був приємним, але не разив око. Потрібно взявши предмет в руку відчути зв’язок з ним на підсвідомому рівні. Не менш важливим аспектом при створенні дорогого товару являється ергономіка. Ергономіка повинна займати дуже важливе місце у проектуванні виробу. При орієнтуванні на кінцевого споживача ергономіка частково шукатиме компроміс з дизайнерськими поглядами та технічними можливостями товарів. Даний компроміс повинен бути балансом стабільності, якості, краси та технологічності готового товару. Покупець повинен просто прирости до Вашого виробу. Повинне відчути вищезгаданий зв’язок з предметом. Інколи можна чути вислів «воодушевленные предметы». Це сюди як ніщо краще підходить. Ми при купівля дорогих речей дуже часто керуємося емоціями. Завдяки емоціям купляємо необхідні дорогі нам речі. Але не зваживши на деталі і не надавши корисних властивостей речі ми ризикуємо нікол не перетворити нашу річ в товар для споживача.На деталях будується абсолютно все. Деталі повинні бути враховані завжди. Головне правильно розставити акценти необхідні для правильного позиціонування товару.Для прикладу можна послухати музику у виконанні відомих гітаристів. Кожен гітарист має своє неповторне звучання та манеру гри. Кожен має свої особливі моменти по яких його впізнають з перший нот. Звичайна музична композиція як і кожен твір має свою кульмінацію. От і в бізнесі потрібно вміти розставляти акценти та кульмінаційні моменти на необхідних речах. Слухаючи виконавців сучасності можна звернути увагу на певну запозиченість елементів, або навіть цілих відрізків композиційних побудов. Приходить час і ринок насичується одноманітними ходами та рішеннями конкурентів. Тоді потрібно як ніколи міняти підхід, змінювати ринок та виходити на нові горизонти. В кожному десятилітті знаходяться вчені та експерти котрі стверджують, що нічого нового вже не придумати та не впровадити. Але практика показує, що це нісенітниці. Просто ці зміни родяться не в нашій голові. Але це не означає, що не родяться взагалі. Ринок, який би він не був, змінюватиметься завжди. І завжди потрібно бути на сторожі цих змін. Можливо просто зараз ваші конкуренти готують стратегічний план котрий змінить Ваш ринок на завжди? Цього передбачити практично не можливо. Всі пророки, як правило появляються вже після того як відбулися певні події. Стіву Джобсу також не пророкували успіху. Мало людей в нього вірило насправді. Але він доказав всім, що неможливих речей немає. Ринок можна створити практично з нуля. А звертаючи увагу на деталі можна стати першою компанією в світі.Розставляючи пріоритети для важливих деталей у виробництві, торгівлі чи послугах необхідно звертати увагу на ряд речей котрі варто враховувати.Ринок. Саме головне в чому потрібно бути впевненим – це ринок. Ви повинні твердо знати, по крайній мірі на даному етапі, на який ринок ви розраховуєте свою продукцію. Хто ті споживачі, що стануть вашими клієнтами? Які необхідно врахувати речі для задоволення потреб споживача? Вже на протязі декількох років все частіше і частіше чую вислів: «У всьому винні маркетологи, це вони нам диктують, що купляти, а що ні». От мені цікаво як можна диктувати що купляти, а що ні? Можна привести за руку в магазин та заставити купити під дулом пістолета. Це буде диктування умов. Можна залякуючи людину заставити щось купити це факт. А коли маркетологи просто подають інформацію, розказують про властивості речі, то яке це диктування. Хто ж Вас заставляє іти і купляти певні речі? Я думаю більше можна сказати про сусідів та родичів з друзями. От вони і диктують, що купляти, а що ні. От вони і розказують це добре, бери його, а це не добре не бери. А маркетологи конкурують тільки між собою. І кому з споживачів більше сподобається той чи інший товар, він його і купить. Люди ж звертають увагу на рекламу, можна просто не купляти. Але я відійшов від теми. Отже ринок саме головне на що потрібно звертати увагу. В залежності від обраної Вами ніші буде будуватися стратегія розвитку та захоплення долі ринку. Від ніші ринку та цільової аудиторії залежатиме така важлива річ як ціноутворення.Функціональність. Більшість товарів люди купляють заради того щоб товар виконував якусь функцію. Від правильного підбору функція котрі будуть виконувати ваші товари залежить чи готовий споживач віддати за виріб певну суму чи ні. Усі функції повинні бути підібрані дуже і дуже чітко. Я не хочу переплачувати за функції які мені не потрібні. Функціональність повинна бути рівно на стільки на скільки це потрібно споживачеві. Хтось хоче купити лише запальничку, але з дорогого матеріалу. А хтось хоче купити запальничку з фонариком, а хтось можливо запальничку з «mp3 плеєром». Виходячи з цього я тому і наголошував на знання ринку в якому будете працювати. Ви повинні знати які переваги функціональності будуть у Ваших потенційних споживачів. Виріб повинен бути функціональним і виконувати основну функцію бездоганно. Можна пробачити недоліки додаткових функцій, але основна повинна бути бездоганною. Справедливості ради хочу сказати, що функціональність потрібна не тільки виробникам продукції. Функціональність також потрібна роздрібній та гуртові торгівлі. Також сфері послуг. В роздрібні торгівлі функціональність проявлятиметься у відповідній комплектності товару та широкого вибору асортименту. Магазин повинен функціонально відповідати вибраному ринку. В магазині повинні бути представлені всі необхідні торгові марки для даного ринку. Також потрібно приділити увагу супутньому товару та імпульсному товару.Ергономіка. Крім виконання необхідних функцій важливу роль відіграє зручність користування цими функціями. За це відповідає така наука як ергономіка. Кожен виріб повинен бути ергономічним. Для зручного використання споживач не повинен годинами просиджувати за налаштуваннями, дослідженнями товару. Усі функціональні елементи повинні бути розміщені дуже зручно та в необхідних місцях. Всі органи керування повинні бути на виду і під легким доступом. Різним виробам потрібні різні умови використання. Зараз важко собі уявити аудіо плеєр яким потрібно управляти двома руками. Мобільний телефон також прекрасно лежить в одній руці та керується нею. Все повинно бути зручно та ергономічно. Не повинно бути лишніх рухів для користування. Все повинно бути доступно. Ергономіка повинна бути присутня всюди. Це полегшує користування будь-якими речами котрі спроектовані з врахуванням ергономіки. В торгівлі ергономічно повинен бути розміщений ходовий товар, так щоб можна було досягнути до нього витягнутою рукою. Ряди повинні знаходитись на необхідній відстані для комфортного огляду торгових полиць та зручного доступу до товару.Ціна. В залежності від обраного ринку буде коливатися ціна на Вашу продукцію. На різних ринках ціна встановлюється в залежності від різних критеріїв. Десь вона грає ключову роль, а десь ні. Але в любому випадку коли враховані всі необхідні деталі для даного ринку та функціональності, наступає черга ціни. А тут вже потрібно бути дуже уважним в встановленні ціни на свою продукцію. Беручи до уваги ринок товарів широкого вжитку стає зрозумілим, що ціна тут відіграє ключову роль. А на ринках товарів преміум - класу споживач готовий заплатити більше, головне знати за, що ти платиш. Наприклад споживач готовий доплатити за більш якісну фотокамеру на мобільному телефоні, але за сам телефон доплачувати не буде. Встановлюючи ціну потрібно чітко розуміти за, що Ви хочете отримати додаткову доплату. За телефон, за фотокамеру, за ім’я? Є межа якості. Наприклад для виготовлення хорошого автомобіля потрібна певна сума, 100 грн. То чому люди платять і по 200 грн. за авто? Як за 100 грн. ми отримаємо повністю функціональний, ергономічний автомобіль?Дизайн. Лише для того щоб придбаний товар радував око споживач готовий переплачувати величезні суми. Інколи здається за що і навіщо так дорого платити. Але копнути глибше стає зрозуміло, для хорошого дизайну затрачається неменше зусиль ніж для прикладу, технічного проектування, функціональності та ергономіки разом взятих. Дуже багато товарів на ринку прекрасних по дизайну, але нікудишніх по ергономіці, або навіть функціональності. Про що і йшла мова вище. Повинен бути баланс краси ергономіки та функціональності. Стів Джобс міг запросто відкласти вивід товару на ринок на цілий рік, лише через одну кнопку яка йому не подобалась. Не говорячи вже про інші функціональні, ергономічні та речі дизайну. Кожен вид продукції «Apple» проектується з врахуванням вищесказаного. Це відіграє в політиці компанії не аби яку роль. В торгівлі дизайн застосовують в основному для зовнішнього вигляду торгового залу, POS-матеріалів тощо. Кожне авто яке випускають компанії розраховане на свого споживача і в залежності, що важливе для споживачів того чи іншого ринку дизайну автомобілів приділяють більшу чи меншу вагу.Упаковка. Практично весь товар який ми купляємо продається запакований. Це ще один вид маркетингового важеля. Товар повинен виглядати красиво навіть запакований. Упаковка багато чого може сказати нам про товар. Не дивно , що такий гігант світового масштабу як «Procter & Gamble» величезну увагу приділяє упаковці. Кожен товар повинен мати інформаційну, зручну для транспортування, надійну для забезпечення цілісності товару, красиву упаковку. Це, можна сказати, лице товару на якому повинні бути емоції, що розкажуть нам більше про товар та закладуть фундамент прив’язаності до товару. Упаковка – це те, що споживач бачить на прилавку та перше, що береться в руки. Тут вступають в дію практично всі ті самі відчуття, що при розгляді та вивченні товару. Тактильні відчуття діють в обох випадках? Так звичайно, практично все проходить на відчуттях дотику. Зоровий аспект також в дії? Звичайно, це один з елементів на які необхідно звернути важливу увагу. Так як перед тим як взяти запакований виріб з прилавку ми його спочатку бачимо і вже від зорового сприйняття залежить наше бажання хоча б потримати об’єкт в руках. Дальше діють запах та слух. В залежності від виду товару відчуття можуть по різному розподілятися між собою. Для певних товарів важливі звук, для інших запах. Тут все залежить від конкретної ситуації. Головне не забувати, що всі ці речі діють тільки в правильному співвідношенні одні з другими та на правильних для цього ринках. Повинен бути комплексний підхід до ситуації. Без комплексного підходу можна забути все про що писалося вище. Не може бути прекрасна упаковка, а всередині жахливий на вигляд та по функціональності товар. Все повинно бути чітко та правильно сплановано. Пріоритети повинні бути розставлені. Також потрібно враховувати знову ж таки ринок. Ніхто не робитиме упаковок для великогабаритних верстатів для деревообробки. Як правило такі верстати просто упаковуються в плиту OSB-3 і стягуються металевими стяжками. Тут просто цього не потрібно. Тут головну роль відіграє функціональність та ергономіка. Потім іде ціна.Якість. Про якість говорять всі, але чи дійсно вона настільки важлива? Рідко хто користується мобільними телефонами 2002-2003 років випуску. Хоча вони залишаються працездатними до сьогодні. А чому тоді не користуватися ними, коли вони працездатні, головну функцію виконують бездоганно та й по ергономіці з сучасними моноблоками не багато помінялося? Справа в тому, що насправді попри всі висловлювання щодо якості вона не настільки вже і важлива для нас. Думаю майже в кожного дома є одяг або взуття якому вже дуже багато років. І на вигляд не скажеш, що зносилося, але ми його не носимо. Не модно зараз так. Тобто получається, що на практиці нам якість не потрібна, якість це як примара, всі її хочуть, але ніхто не користується довго якісними речами. Зараз мені дехто скаже, що маркетологи нав’язують нові товари та заставляють купляти нові речі не доносивши старі і т.д. і т.п. Але ж насправді маркетологи конкурують лише між собою. Точніше сказати підприємства та великі корпорації конкурують лише між собою. Їм потрібно іти вперед щоб здолати конкуренцію, щоб не залишитись позаду. А споживачу тоді вибирати, що для нього важливіше, потрати фінанси на новий одяг, нову колекцію одягу чи не тратити взагалі. Вже вкотре згадаю Стіва Джобса, він все життя практично відходив в джинсах та водолазках. Не можу сказати, що він небачив реклами модних костюмів чи модних трендів одягу. Але його ніколи не тягнуло купляти такі речі. Я цим хочу ще раз підкреслити, що лише нам самим обирати в чому ходити, який годинник носити і куди ходити обідати. Компанії конкурують лише між собою. Інше питання наскільки ми в соціумі і нас кіль на нас впливає соціальна думка. Але це вже не відноситься до нашої теми аж ніяк. Обираючи ринок збуту Вашого товару потрібно враховувати наскільки прискіпливе ставлення до якості на обраному Вами ринку. Чи варто приділяти надлишковій якості стільки уваги. Чи споживач всерівно через рік поміняє один вид товару на інший. Ради справедливості якщо говорити про продукти харчування або гігієни, то тут якість залежить не від довговічності використання, а від самопочуття та ефекту який досягається після використання. Тобто ще раз підкреслюю, потрібно враховувати особливості Вашого ринку збуту. Всі деталі які присутні при виході на ринок. Є звичайно ринки на яких потрібна якість і без цього нікуди з місця не зрушитись, це потрібно враховувати. Наприклад ринок дорогих швейцарських годинників. Погодьтеся годинники раз в рік не міняють. Це я про дорогі брендові годинники. Можна купляти по 10 грн. хоч кожного місяця, але ми про інше. Ринок на якому відбувається зміна рідко як правило вимагає відповідної якості своєї продукції. Але ніхто не говорить що можливий варіант проникнення одних ринків в інші. Це можна спостерігати дуже часто. Особливо з початком кризи 2008 року ринки почали різко видозмінюватись. Пріоритети почали мінятись. Якість потрібна рівно в такій величині в якій необхідно для даного ринку.Заключним моментом успіху в деталях є сервісне, гарантійне та післягарантійне обслуговування. Коли всі аргументи враховані, залишається лише сервіс. На деяких ринках сервіс відіграє ключову роль і стоїть на одному рівні з функціональністю та ергономікою. Споживачі хочуть бути впевненими, що компанія виробник не залишить їх на призволяще зі своїм продуктом після придбання останнього споживачем. Хочуть бути впевненими, що в разі необхідності зможуть звернутися в компанію та отримати необхідну консультацію та допомогу у вирішенні тих чи інших питань зв’язаних з експлуатацією товару. Від сервісного обслуговування залежить лояльність покупців до торгової марки. Навіть якщо придбавши неякісний продукт, але отримавши своєчасну допомогу у вирішенні питання, в ідеальному випадку повну заміну товару. Споживач на наступний раз з великою ймовірністю звернеться в знайому йому компанію. Всі ми люди і всі прекрасно розуміють, що відсоток браку присутній завжди і в усьому. Без браку не обходиться жодне виробництво. Але відношення та розуміння до покупця настільки підсилюють його віру обраній ним компанії, що він прийде знову. Це один з важливих методів боротьби за споживача. Якісне сервісне обслуговування повинно бути практично на любому ринку. Щоб ми не купляли, нам потрібне сервісне обслуговування. Нам потрібне лояльне відношення до нас як до споживача, так як ми принесли компанії прибуток і вона повинна цінувати нас і пам’ятати нас. Як би смішно не звучало, але приємно коли тебе цінують, особливо як споживача. Для торгівлі до сервісного обслуговування можна віднести обслуговування покупців, кожен повинен відчути себе особливим, а для цього продавці повинні мати не аби який досвід в продажах та відповідний рівень психологічних знань. Куди не повернешся, всюди необхідні якісь знання. В більшій чи меншій мірі, але потрібні. Просто так на чесному слові зараз далеко не поїдеш. Це потрібно враховувати.Отже увага до деталей в кожному з вищенаведених пунктів дуже важлива на етапі всього життєвого циклу підприємства. Деталям потрібно приділяти багато часу, сил та енергії. Адже на деталях побудоване практично все в нашому житті і від правильного розуміння і бачення необхідних деталей, залежить успіх всього задуманого. Деталі створюють загальну картину, а досвід та практика створює деталі.

Більше цікавої інформацї можна почитати на мому блозі http://mreally.blogspot.com

Просмотров: 296