Саме зараз час займатись питаннями лоукостів і авіабізнесу загалом. Бо коли ми повернемо Крим, дамо відсіч російським загарбникам і возз’єднаємось з українцями Луганської та Донецької областей, ми захочемо жити цивілізовано, по-європейські. З дешевими і зручними лоукостами під рукою

Це був вечір. Я проводжав свою знайому на авіарейс у київському аеропорту «Жуляни». І оскільки питання транспорту мені близьке (з 2001 року набував досвіду роботи у транспортній сфері), я одразу звернув увагу, як мало рейсів здійснюється з аеропорту. Разом з тим значна їх частина виконується авіакомпаніями-лоукостерами переважно в туристичних напрямках (Єгипет, Туреччина, ОАЕ). Скажіть, де обіцяні перевезення по містах України? Де обіцяна можливість дешево злітати по каву до Львова? По футбол у Донецьк?

Відтоді я почав цікавитись темою лоукостів і спілкуватись з компетентними людьми. Ситуація на цю хвилину така. Ми швидкими темпами набуваємо статус справжніх європейців, але дешево і швидко дістатись Європи – це ще мрія більшості українців. Чому лоукости пропонують нам злітати в Анталію, але не пропонують відвідати Одеську оперу?

На даний момент є дві головні причини.

1) Значна частина авіаринку України належить найбільш успішному сьогодні олігарху – Ігореві Коломойському. З того часу як дніпропетровець у 2007 році створив Українську авіаційну групу та злив з нею вже збанкрутілі «Аеросвіт», «Донбассаэро» і ще активну «Розу ветров», ринкова доля олігарха сягнула 60%. Звісно, монополізм ніколи не мириться з бажанням нових гравців вийти на арену. Тому ніякої конкуренції і ніякого розвитку. Час для різкого старту в 2014 році – упущено.

2) Сьогодні в Україні діють лише шість лоукостерів: угорська Wizz Air, норвезька Norwegian Air Shuttle, турецькі  PEGASUS Airlines та Onur Air, арабські Flydubai і Air Arabia. Чимало інших європейських авіаперевізників хотіли відкрити для себе український ринок, але їхні потуги розбивались об бюрократизм аеропортів і закостенілість системи дозвільних процедур. Лоукостери і звичайні авіакомпанії сплачують однаковий, доволі високий аеропортовий збір. Жодного індивідуального підходу. Радянська «уравниловка». Здається, саме зараз час подумати про диференційований підхід до зборів.

P.S. Люди обнадійливо дивляться у бік Європи. Але поки бюджетний авіабізнес і держструктури не домовляться, мало хто з українців зможе просто вилетіти на вихідні у, наприклад, Краків і скуштувати там журека. Чи прогулятись Дніпропетровськом.

В Радикальній партії Ляшка є конкретний план, як реорганізувати транспортну сферу в Україні так, щоб її порівнювали з Німеччиною, а не з Росією чи Білоруссю. Ми переконані, що саме зараз час займатись питаннями лоукостів і авіабізнесу загалом.

Бо коли ми повернемо Крим, дамо відсіч російським загарбникам і возз’єднаємось з українцями Луганської та Донецької областей, ми захочемо жити цивілізовано, по-європейські. З дешевими і зручними лоукостами під рукою.    

Просмотров: 694