…інститут Громадських рад буде розвиватися і набирати обертів та має шанс працювати і далі. Але, запрацює реально після жовтня 2012, коли у «деяких» вже буде вільний час або до 2015, або скоріше до 2017 чи 2020… - В.Хабібуллін

Вибори до Громадських рад – це міф… , – Вадим Хабібуллін

 

…інститут Громадських рад буде розвиватися і набирати обертів та має шанс працювати і далі. Але, запрацює реально після жовтня 2012, коли у «деяких» вже буде вільний час або до 2015, або скоріше до 2017 чи 2020… – В.Хабібуллін

 

 

Наперед хочу щиро подякувати владі за новий інститут громадських рад (ГР), введений в листопаді 2010 згідно Постанови Кабінету Міністрів України №996. Як би не було, цей інститут громадських рад буде розвиватися і набирати обертів та в світлі 19 грудня 2011 (визначальною датою в питанні укладення угод про асоціацію і зону вільної торгівлі буде 19 грудня, коли має відбутися саміт Україна – ЄС…) – має шанс працювати і далі. Але, на мій суб’єктивний погляд, запрацює реально після жовтня 2012, коли у «деяких» вже буде вільний час або до 2015, або скоріше до 2017 чи 2020…

 

 

Я вже не кажу, про реальність 2013!

 

Після спливу дворічного строку повноважень громадських рад, оскільки практично всі створені у 2011, та після 2012, у якому «дехто із сьогоднішніх» може нічого не отримати, а такий громадський інститут набере реальних обертів і впливу – вибори до нових громадських рад, на новий і вже реально запрацьований дворічний строк повноважень, – буде вже не на життя, а на…

 

 

Громадська рада при міністерстві, іншому центральному органі виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласній, Київській та Севастопольській міській, районній, районній у мм. Києві та Севастополі держадміністрації (далі – громадська рада) є постійно діючим колегіальним ВИБОРНИМ консультативно-дорадчим органом, утвореним для забезпечення участі громадян в управлінні державними справами, здійснення громадського контролю за діяльністю органів виконавчої влади, налагодження ефективної взаємодії зазначених органів з громадськістю, врахування громадської думки під час формування та реалізації державної політики.

 

До складу громадської ради можуть бути ОБРАНІ представники громадських, релігійних, благодійних організацій, професійних спілок та їх об’єднань, творчих спілок, асоціацій, організацій роботодавців, недержавних засобів масової інформації та інших непідприємницьких товариств і установ, легалізованих відповідно до законодавства України (далі – інститути громадянського суспільства – ІГС). Склад громадської ради формується на установчих зборах шляхом РЕЙТИНГОВОГО ГОЛОСУВАННЯ за кандидатури, які добровільно заявили про бажання брати участь у роботі громадської ради та внесені інститутами громадянського суспільства. Кількісний склад громадської ради визначається установчими зборами. Строк повноважень складу громадської ради – два роки.

 

 

В одному з найповажніших видань надруковано статтю під назвою: Громадські ради: гора народила мишу?, Ірина Кириченко «ДТ» №41, 11 листопада 2011. Колегою проаналізовано начебто все та зазначено, що сама ж постанова, яку зараз ВЗЯЛИСЯ АКТИВНО ПЕРЕКРОЮВАТИ, досить прогресивна. Щоб громада сама на !!! ВИБОРАХ !!! формувала громадську раду…

 

 

На яких «ВИБОРАХ»?, коли у жодній громадській раді і навіть згаданих колегою, ніяких «виборів» не було, не є і не може бути!

Приходять інститути громадянського суспільства або вже підготовлені за кого голосувати, або ті, які один одного не знають і не можуть знати… Так виписана Постанова 996!

 

 

А тому «ВИБОРИ» до громадських рад – це міф, брєд, нонсенс…

 

Ну по-перше, це нереально за декількома обставинами:

1.   Постанова не містить вичерпного обов’язку ініціативної групи по створенню громадської ради оприлюднювати повні дані інституту громадянського суспільства та делегованого представника і це при тому, що ними подаються біографічні дані і розписка про погодження їх оприлюднення. Навіть такі дані могли б надавати інформацію про потенційного «громадського обранця». Але, як правило, в передостанні дні до установчих зборів оприлюднюється список осіб, які допущено до голосування із назвою ІГС та ПІБ делегованого представника. І все. Кого? З кого? ОБИРАТИ? Невідомо!

2.   Якщо наприклад, документи подали 300 ІГС, допущено до участі 200, а прийшли на установчі збори 150 – то приблизний час на проведення безглуздого РЕЙТИНГОВОГО ГОЛОСУВАННЯ за ІГС, які в залі майже ніхто не знає, – 3-5-7 хв. за кожного із врахуванням (за, проти, утримався чи тільки за, і підрахунок) і це якщо відкрите голосування, а може бути і таємне. Тобто заздалегідь закладено нереальність і безглуздість такого способу створення ГР.

3.   Звичайно, і я вже оприлюднював, що в деяких ГР при райдержадміністраціях за 3-5 годин спокійно загнали 100-150 тушок, які навіть не знали за що голосуватимуть і шляхом «А ЯК ГОЛОСУЄ ГОЛОВУЮЧИЙ» – ці 100-150 тушок обирали 10-20 VIP-тушок. Такі ГР на сьогодні очолюють громадські високопосадовці, які в більшості навіть не проживають на території цих районів і саме тому, можливо, ці ГР штучні, непрацюючі, і створюють тільки видимість демократії. Але на сьогодні це ВСІХ влаштовує, оскільки в світлі 2012 – зараз не до цього. І це правильно…

 

 

Тобто застосований термін «ВИБОРИ ДО ГРОМАДСЬКИХ РАД» – це міф.

Це нереальність і практично у всіх ГР було застосовано ОДНОРАЗОВЕ ГОЛОСУВАННЯ ЗА ВСІХ ПРИСУТНІХ на установчих зборах! І саме тому, в ГР при Мінюсті – 110 членів, в ГР при КМДА – 222, при МЗС – 165, при ДПС – 63, при ГУ МВС Києва – 59 та інших. Створених, як би там не було, демократично і, на першому етапі, непідконтрольні владникам. Хоча на наступному етапі – практично всі взято під … І це правильно…

 

 

Ще колегами зазначено, що чимало ГР розрослися кількісно, але так і не набули якості. Вважається, що 25—40 осіб — достатньо для організації ефективної праці ГР. У цьому сенсі ініціатива Мін’юсту — скоротити чисельність громадських рад до 30 осіб — цілком прийнятна. Виникає питання: цілком прийнятна для кого? І чому саме до 30, а не до 29,5? Тобто обмеження готуються по кількості внутрішнього перебування, але можуть ще й зробити – зовнішнього. Це коли одна особа, наприклад, може бути «обрана» тільки до однієї громадської ради.

 

 

Саме це є підтвердженням, що у 2013, такий громадський інститут як громадські ради при органах влади набере реальних обертів і впливу – і «ВИБОРИ» до нових громадських рад, на новий і вже реально запрацьований дворічний строк повноважень, – буде вже не на життя, а на…

 

 

З великою повагою і сподіванням виявитися корисним,

Завжди Ваш,

 

 

Вадим Хабібуллін

Київ, Святошинський р-н

 

 

член Громадської ради, обраний 2011-2013:

- при Міністерстві юстиції України

- при Київській міській державній адміністрації

- при Пенсійному фонді України

- при Державній податковій службі України

- при Головному управлінні

Міністерства внутрішніх справ України

в м. Києві

Просмотров: 804