Зараз, коли ведуться дискусії щодо проекту нового виборчого законодавства, тобто як вибирати депутатів наступного разу, варто замислитись, а чи взагалі варто їх обирати.Рейтинг довіри до Верховної Ради найнижчий з-поміж усіх органів влади. За даними Лабораторії законодавчих ініціатив 70,3% громадян України не довіряють депутатам парламенту. Головними причинами недовіри є некомпетентність, непрозорість роботи, відсутність ефективного зв'язку з виборцями, нехтування їх інтересами. Перехід до інформаційного суспільства ІІІ тисячоліття передбачає можливість прямого народовладдя без посередництва депутатів, що втратили довіру суспільства. Історично парламенти країн створювалися для представлення інтересів громадян на найвищому рівні. Сьогодні ж більшість депутатів захищає не громадські, а власні та кланові інтереси. І як показує практика, зміна складу Ради ситуацію не поліпшує. Рада є феноменом злоякісного середовища, що дощенту знищує сподівання виборців та перетворює щойновибрану інтелектуальну еліту нації на кнопкодавів та безвольних маріонеток. Сучасні технології дозволяють сьогодні здійснювати пряме, а не опосередковане депутатами народовладдя. Верховну Раду як законодавчий орган має замінити Академія Наук. Науковці відповідних галузей мають готувати законопроекти та подавати їх на розгляд суспільства. На інтернет-форумах має проводитися їх відкрите громадське обговорення. Після обговорення законопроектів громадяни України голосують через інтернет, проявляючи пряме народовладдя. Аналогічним чином можна обійтися і без місцевих рад. Місцеві громади мають безпосердньо приймати нормативні акти своїх територій з подання науковців. Фінансовий ефект реформи: щорічна економія в утриманні депутатів ВРУ в 0.8 млрд. грн.
Просмотров: 793