1 листопада 2011 року у місті Сімферополі за ініціативою Громадської Палати Криму за участю сорока представників громадських організацій, органів влади та ЗМІ відбулася робоча зустріч у форматі круглого столу.

Керівники громадських організацій Криму висловили свою думку з приводу ситуації, що склалася у врегулюванні цивільно-правових відносин у сфері житлово-комунальних послуг.

 

 

Голова Громадської Палати Криму Іван Бровченко в ході круглого столу зазначив, що законодавством України встановлено надання комунальних послуг з центрального опалення, гарячої води, питного водопостачання та водовідведення, утримання житлових будинків і прибудинкових територій, газо- і електропостачання здійснюється виключно за письмовими договорами.

А громадянин - «споживач» (не абонент, а споживач - ред.) укладає договір не з постачальником або виробником послуг, а виключно з «виконавцем» або з іншою особою, в тому числі за дорученням виконавця, який виконує зобов'язання виконавця.

Оплата за комунальні послуги нараховується у відповідність договору і ніхто не має права відключати квартири громадян від водопостачання та водовідведення, центрального опалення та гарячої води, побутового електро- та газопостачання.

Однак Міністерство регіонального розвитку та житлово-комунального господарства Автономної Республіки Крим, не організувало покладений на нього контроль за виконанням Постанови Ради міністрів Автономної Республіки Крим від 09 січня 2007 року.

Користуючись такою безконтрольністю, адміністрації ОП «Кримтеплокомуненерго» і КРП «Виробниче підприємство водопровідно-каналізаційного господарства м. Сімферополя» спільно з ЖЕО Київського, Центрального і Залізничного районів міста Сімферополя не бажають виконувати вимоги законів України та постанов Ради Міністрів АР Крим, не хочуть брати на себе відповідальність перед споживачами.

Тому протягом багатьох років ЖЕО Київського, Центрального і Залізничного районів Сімферополя не можуть укласти договір про постачання комунальної послуги з адміністрацією ОП «Кримтеплокомуненерго».

У сформованій ситуації при зверненні громадян до ЖЕО, як до виконавця комунальних послуг з центрального опалення та гарячої води, для укладення договору на надання відповідної послуги, їм відмовляють в укладенні такого договору. Підставою відмови ЖЕО трактує, що дану послугу їм не надає Кримтеплокомуненерго і пропонує напряму звернутися до нього для складання договору. Але при цьому адміністрація Кримтеплокомуненерго також відмовляє громадянам в укладенні договору, на підставі того, що ОП «Кримтеплокомуненерго» не є «виконавцем» та комунальні послуги громадянам не надає.

Це підтвердив учасникам круглого столу заступник Міністра регіонального розвитку та житлово-комунального господарства АР Крим Анатолій Павлов, який привів як доказ рішення Залізничного районного суду міста Сімферополя про те, що ОП «Кримтеплокомуненерго» не є «виконавцем» та послуги населенню не надає. Однак Анатолій Павлов промовчав, що цим же судовим рішенням дії Кримтеплокомуненерго щодо справляння грошових коштів з населення визнані такими, що суперечать вимогам законодавства України.

На питання Ольги Зайцевої чи є підприємство «Чисте місто» «виконавцем» комунальних послуг відповідно до законодавства, Анатолій Павлов відповів: «... я можу сказати одне, міністерство ЖКГ (Міністерство регіонального розвитку та житлово-комунального господарства АР Крим - ред.) не погоджувало і ніякого відношення до створення фірми «Чисте місто» не має. Крім цього, ця організація не знаходиться ні в сфері управління Міністерства, ні в сфері впливу».

Проведений круглий стіл показав, що в Автономній Республіці Крим формується громадянське суспільство. Інститути громадськості готові до відкритого конструктивного діалогу з органами влади та місцевого самоврядування, правоохоронними органами та юстиції, спільно обговорювати актуальні питання, виробляти на підготовленому професійному рівні конструктивні пропозиції та брати участь у їх реалізації. Учасники зборів визначили, що порушення прав споживачів у сфері житлово-комунальних послуг походить від незнання населенням чинного законодавства. У зв'язку з чим було прийнято рішення круглого столу про направлення пропозиції Головному управлінню юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіки Крим про необхідність, в рамках реалізації програми громадської безпеки в Автономній Республіці Крим на 2011-2013 роки, затвердженої постановою Верховної Ради Автономної Республіки Крим від 28 грудня 2010 року, запланувати і провести в 2012 році ряд заходів (семінарів, конференцій, лекцій, телевізійних передач - ред.) спрямованих на підвищення правових знань населення.

Учасники круглого столу вважають практику КРП «Виробниче підприємство водопровідно-каналізаційного господарства м. Сімферополя» незаконною по відключенню квартир громадян, які проживають у багатоквартирних житлових будинках від водоспоживання та водовідведення та прийнято рішення про звернення до Державної санітарної служби АР Крим з пропозицією про винесення заборони Сімферопольському міськводоканалу і іншим суб'єктам господарської діяльності у сфері надання житлово-комунальних послуг проводити дії з відключенням квартир громадян, які проживають у багатоквартирних житлових будинках від водоспоживання та водовідведення.

Було висловлено думку про недостатній контроль з боку органів влади та місцевого самоврядування, правоохоронних органів щодо забезпечення прав споживачів у сфері житлово-комунального господарства та прийнято рішення про звернення до відповідних організацій з пропозицією про проведення перевірок комунальних підприємств в Автономній Республіці Крим на наявність у них договорів із споживачами на надання житлово-комунальних послуг та відповідність цих договорів законодавству України в частині захисту прав споживача.

Круглий стіл вирішив доручити робочій групі сформувати пропозиції і направити їх у відповідні державні органи та організації, органи місцевого самоврядування та комунальні підприємства.

Учасники в ході робочої зустрічі з жалем відзначили, що не відбулася можливість відкритого і прямого діалогу з запрошеними на круглий стіл посадовими особами Верховної Ради Автономної Республіки Крим і Ради міністрів АР Крим, Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в АР Крим, Прокуратури АР Крим та комунальних підприємств, які не приділили увагу інститутам громадськості у розгляді одного з найважливіших питань реформування житлово-комунального господарства, як забезпечення прав громадянина при отриманні комунальних послуг.

ІАА «Спецкор України»

Іван Бровченко

Олександр Супрун

 

Просмотров: 1237