На сьогоднішній день спостерігається поступове покращення бізнес-клімату в Україні. Зокрема, цьому сприяє поступове налагодження роботи бізнесу у нових законодавчих умовах.

         На сьогоднішній день спостерігається поступове покращення бізнес-клімату в Україні. Зокрема, цьому сприяє поступове налагодження роботи бізнесу у нових законодавчих умовах. Значного позитивного впливу здійснили зміни до Податкового кодексу щодо спрощеної системи оподаткування. Хоча і в цьому питанні потрібні певні доопрацювання законодавства. Позитивним є безумовно введення єдиного соціального внеску, коли тепер підприємцем достатньо зареєструватися у органах Пенсійного фонду і відповідно відпала необхідність у реєстрації у фондах соціального страхування. Також, на зменшення документального навантаження на бізнесменів справило скасування свідоцтва про державну реєстрацію.

         Найактуальнішими проблемами для сучасного українського бізнесу є функціонування системи оподаткування. Так, багато бізнесменів нарікають на певні труднощі, які виникають у зв’язку із застосування нового податкового  законодавства, а відповідно і є значні претензії до діяльності Державної податкової служби України. Певні питання є щодо фіксованого податку, а також подання звітності.

         На найближчий рік варто спрогнозувати певне зростання надходження інвестиційних коштів у бізнес, проте таке зростання буде не значним.

         Щодо підтримки малого і середнього бізнесу, то слід виділити проект Закону України «Про розвиток та державну підтримку малого і середнього підприємництва в Україні», який зараз має повторно розглядати Верховна Рада України із пропозиціями Президента України. До позитивних норм зазначеного проекту акта можна віднести:

  1. уперше на законодавчому рівні визначаються основні напрями державної політики у сфері розвитку і підтримки малого і середнього бізнесу;
  2. передбачено створення бізнес-інкубаторів (стаття 15);
  3. законом передбачено надання консультаційної підтримки малим і середнім підприємцям, що є актуальним у зв’язку із прийняттям Податкового кодексу України;
  4. надання компенсації підприємцям відсоткової ставки за кредитами;
  5. надання підтримки суб’єктів малого і середнього підприємництва у сфері підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації кадрів;
  6. створення фондів підтримки підприємництва.

До негативних норм зазначеного проекту належить:

  1. суто декларативний характер положень закону. У законі не передбачено чіткого механізму реалізації його норм;
  2. значне розпорошення компетенції у сфері підтримки малого і середнього бізнесу серед органів влади;
  3. не чітко визначені умови надання державної підтримки суб’єктам малого і середнього підприємництва.

Для ефективної реалізації положень згаданого законопроекту доцільно зробити такі кроки:

  1. доповнити закон статтями, де чітко виписати механізм його реалізації. Наприклад, говорячи компенсацію підприємцям відсоткової ставки за кредитами, необхідно визначити за яких умов можна отримати таку компенсацію, які документи і куди для цього треба надати і т.д.;
  2. реалізацію державної політики у сфері розвитку малого і середнього підприємництва слід покласти на один державний органи – новостворену Державну службу України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва;
  3. чітко приписати умови та вимоги щодо надання державної підтримки суб’єктам малого і середнього підприємництва;
  4. варто виділити і громадські об’єднання підприємців, зокрема визначити їхнє місце щодо підтримки проведення відповідної державної політики.
Просмотров: 919